Saturday, March 17, 2012

:: number one square

assalamualaikum ..
di kala sibuk minggu test... sempat plop aq berceloteh di medan blog ini...
hahah sungguh hebat kamu ea 

hhihihi 

bukan apa 
sebab saya sayang kat abah saya 
tpi xtau nk express cm ner
abah pun biasa2 jea 
tpi tau abah syang sgt kat anak die yg sorg nie ..
#pasanpasan 
hhiihiiii

errmm...
but mum still no one 
dun no y...
semula jadi kan ... 
siyes .. dulu sayng abah lebh dari mak
sebb byk hbskan masa dgn abah dari mak 
dulu mak seorg yg garang dan sibuk 
jadi takut nk dekat
abg jea yg brani
abah lak , xgarang n pendiam 
byk spent masa kat rumah dri mak
abah keje kg jea.. sbb tu leh hbskan mase kat rumh lbh lame dr mak

tpi sejak duk hostel mmg kamching dgn mak .. outomatik 
hihii ...
till now .. 
abah biasa2 jea.. tpi kdng2 nmpk gaks abah rindu kat anak die nie bile dah lame xblk ..
bile call and abah angkat .. waaa .. gembire bile abah tanye khbar kite terlbh dulu dari kite bertanye kat abah kan ,, 
sweet kan ... 

msng2 ade kish tersendri 

yg pentng mak abah saya seorg yg xbyk bunyi ...
xske bising2 .. lagi2 abah ,,
mak kdg2.. biasalah perempuan .. saya pun join skaki ... 
mak borek anak rintik ..


sayang sgt mereka !!

that y lah saya xnak kawen awal2 
sebb saya still takut nk tgglkan mereka ...
xtau naper..
ialah, anak prmpuan bile kawen lbh byk mengikut suami/ keluarga suami ... kan .. tu yg xnak/tkut
rindu dan sayang saya lbh tggi kpd mereka drpd insan lain .. 
 anda bagaimana??
xkan bile sedih jea ingat mak ayah ( i mean selepas Allah, cz Allah is SUPER NO ONE ) 
xkan bile xder duit .. pama
xkan bile nk kawen baru ingat mereka ..
mestilah x kan .. 

enthlah .. no komen ... hihii

yg penting saya serba salah dgn mereka .
byk nye kesalahan saya pade mereka .
byk menyusahkan mereka ..
bile mereka menyusahkan kite, kite sibuk mengungkit,membebel,xsabar &  mcm2 lagi

belajar bersabar ea !!
sentiasa ingatkan diri 
" sabar itu indah"
selalu ckp kat diri sendri bile perasaan xsabar tu menjelma 
alhmdulillah dgn izin Allah berkurang n boleh control keadaan kite
bila marah kite sebenarnye dipengaruhi/dikuasai dgn syaitan .. 
sebb tu jgn mmbuat keputusan bile tgh marah ... dangerous !!! 
tkut2 xrasional apa yg diperkatakan oleh kite nanti 

so ... to my sweetheart mum n dad .. sayang sgt kamu .. rindu sgt kamu
sorry xdpt blk, xder bajet.. tggu pt masuk ... kalo x kebulur anakmu ini .. hihii

## ade org salah sangka 
tiap2 hari saya bergayut kat tangga 
mereka ingat saya bergayut dgn kekasih hati a.k.a pakwe
MAAF saya xade pakwe ...
xade space untuk teruna yg belum halal bg saya ..
yg ade Allah, mak abah, abg, kakak .. sahabat .. tu aje ...
lagipun bercouple itu haram .. jgn buat ..
lagipun Allah nk bg suprise kat kite .. siapa khalifah kite nanti kan.. so wait n see lah .. plus sabar ...

Allah tu kan sweet .. anda ske suprise x? saya sgt ske ... 
so,,, sabar lah .. 
kejap jea ... kejarlah hidayah Allah... insyaAllah semua berjalan baik .. xyah risau2 .. okkey 

sekali lagi dingatkan .. saya bergayut dgn mak n abg saya jea[ abg.lik.. siapa tau , die tau lah nape saya perlu bergayut dgn die .. tpi saya mmg ske bergayut dgn mak pun dulu ]
nape tgga jadi sasaran... sbb xnak ganggu roomate .. 
saya malu .. saya kan pemalu ...
#huakhuakhuak .
oklah ... assalam =)

No comments:

Post a Comment