Friday, February 24, 2012

:: kisah hati yg sakit


melarikan diri itu bukan caranya 
tapi itulah aq 
jangan dicontohi 

assalamualaikum 

hari jumaat penghulu segala hari

hati yang sakit itu adalah aq 
seminggu di upm bukan bererti aq telah ready untuk 13 mggu yg bakal menyusul
oh,agaks peliks ayat aq yg x brape nk phm nie kan 
nie yg betul ..
bile hati tgh sakit, wasilah tarbiyah pun aq sanggup skip
maafkan ku kak.ipah... maafkn aq ya Allah ... maafkan aq Nurfatin,maafkan aq maafkan aq
aq xbersedia... pergi dgn hati yg xrela akan menyebabkan hati aq menjadi lebh keras dan keras lagi
tpi hakikatnya hidayah itu milik Allah kan .. 
aq terlalu cepat mmbuat andaian / mmbuat keptsan untk org lain  [ #diri sendri]
NAMUN....
aq mmg x bersedia


=======================================




Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa 
Entah mungkin karna ku terlena


Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali
Agar aku kembali 
Dalam fitrahku sebagai manusia


Untuk menghambakanMU 
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU


Reff:
Aku ingin mencintaiMU setulusnya,
Sebenar-benar aku cinta 
Dalam do`a


Dalam ucapan 
Dalam setiap langkahku 

Aku ingin mendekatiMU selamanya 
Sehina apapun diriku 
Kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi


=============================================

sebulan di rumah , aq biarkan ia berlalu begitu sahaja
selain dari menghabiskan masa bersama abg
aq jarang menghabiskan masa dgn Allah, mak & abah

maafkan aq

sesungguhnya aq seorg yg lain di rumah
kerana aq pemalu dan pendiam di rumah
tetapi kecoh, byk mulut bila bersama teman2
itulah aq

bila kita meletakan target yg salah, akhirnya kita juga yg tersasar
lepas nie mmg dh xkan bertarget sebegitu

setelah difikirkan, aq faham kenapa aq jadi sebegitu rupe
## kerana aq takut akan hakikat kehidupan yg sebenarnye

kecian kan aq nie... naper perlu takut?
sbb aq xbersedia
nk tggu sampai bile??
ia .. kita xade lagi masa
 maafkan aq Nurfatin

bw diri pulang, untuk mengelak
dlm diri rase bersalah kpd diri sendri
mencari ubat yg jauh
mak
semoga terubat
xtahu ianya berkesan atau x?
masih dilema
...

.
.
.

akhirnya, 
Allah suka bg suprise kat kite kan 
sweet kan Allah tu
'jgn lepaskan hidayah yg Allah dah bg'
bila hati jadi lembut, tenang untuk mmbuat kebaikan, jgn lepaskan sbb mungkin itu peluang terakhir kite kot.
siapa tahu 

alhamdulillah

itu saja ungkapan yg mampu aq lafazkan
semoga hati ini Allah masih jaga
semoga hati ini masih gagah
semoga hati ini terus kuat
semoga hati ini bersedia ditarbiyah
semoga hati ini terus lembut menerima nasihat
semoga hati ini terus sihat
semoga hati ini sabar
semoga hati ini terus berada di landasan yg sebenar
Amin ..


akhirnya aq decide xjadi blk kampung
dan akan menghadiri daurah sabtu nie 
doakan yg terbaik untuk diri ini 
hanya mengharapkan redha Allah
cukuplah

baru dapat rasekan [TERUK KAN!!!]
betapa baik nya Allah
tetap sayang tetap sayang tetap syang
kpd hambanya yg masih ingat lupa ingat lupa kpd NYA

nak highlight bait2 lagu yg sgt menusuk hati ini 
bisa cair, bisa gugur air mata ini 

" Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa 
Entah mungkin karna ku terlena

Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali
Agar aku kembali 
Dalam fitrahku sebagai manusia

Untuk menghambakanMU 
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU "



semua yg berlaku itu adalah dlm ketetapan dari yg Maha Esa
dah tertulis di buku catatan kite yg terpelihara di atas sana 

No comments:

Post a Comment