Saturday, December 17, 2011

:: hari yg cerah

assalamualaikum

konnichiwa 

hehe.. hari yg cerah? xder kaitan pun dgn apa yg ingin dikatakan
saje jea... hihi

kelaka2 kelaka2

hari nie kelaka
lawak pun ea
tapi bagi saya lah kelaka
arinie bilik dh mcm laundry
so saya basuh segala  yg boleh dibasuh
almaklum basuh gune mesin.. boleh lah
kalo by hand... bisa penat .. hihiii 
sebab byk sgt ... 
pastu kan.. nk solat dhuha.. alamak,telekung mash lembab .. boleh jea nk pakai
sebab syarat sah solat bukannye kene pakai telekung yg kering... kan
yg pentng pakain kite bersh
so apa yg saya buat... saya paki bju kurg sbb handsock sya pun saya bsh
so cri lah bju yg ade 'kaf' so senanglah 
hahhaha,, bile pk sendri lawaklah.. ealah, tgh2 ari sabtu,dok sorg2 dlm bilik pakai bju kurung siap bertudung
hahahaha
itu jeeaaa... xlah kelaka sgt rasenye 
tpi bg saya ianya kelaka ....

============================




ok nk citer benda lain lak
insyaAllah esok , ahad 18 dis 2011 saya akan jaga booth dgn achik a.k.a fatin norain,my usrahmate
booth AQSA SYARIF di K2
so jemput2 lah dtg singgah di booth kami
ade jualan & pameran
mule2 rase berat hati jea nk jadi volunteer jaga sbb xder member ajak
mmg lah sebab saya PIC ..
sayalah yg kene ajak org
aiyoo ~~~ so, alhamdulillah saya ajak usrahmate saya yg sorg nie,die yg offer nak g esok sebb arinie die g offis ..
hope die xubah fikiran
sebb saya dh happy sgt nie..
bukan apa,saya xkish pun kene jaga 2 2 hari as long ade member
sebb saya  nie 'pokok yg xder daun' ..
hah nak tahu cerita mengenai  'pokok yg xder daun' nie ???
jap lagi ea ....

========================== 


jam dh kol 10.13 a.m, tpi masih xwat keje apa2 lagi .. eerrmm....
tetibe teringat pesanan seorg ukhti nie
'kita jgn selalu bg alasan, nanti Allah yg bg kita alasan'
mcm mane tu 
errmm saya bg example lah
contoh nye bile ade program , xkisahlah program usrah ke or ceramah ker ... kite asyik menolak jea sebb ade urusan lain.. assignmentlah, group discussion lah .... nanti bila kite nak sgt pergi, ALLAH yg bg alasan supaya kite xdpt g. kan rugi tu.... contoh Allah bg alasan tu, ade benda lain yg memerlukan kite... rugi sgt jadi org yg mcm tu kan ...  * mungkin program selain itu pun sama jugak kot impak nye... renung2kan
kan kita sekarng dh berada di medan dakwah, insyaALLAH ... Kalo belum ade lagi.. usahalah untuk mencri medan itu ... so kite dh diajar supaya urusan teratur dan pandai membahagikan masa
benda tu semua take time, so kene blaja start now!
nanti akan memberi kesan kpd kite bile dh berada di alam pekerjaan , perkahwinan dan pendek kata di alam selepas kite tamat belajar ...
kan dah blaja 10 muwasaffat a.k.a 10 ciri2 indivindu muslim 
so amalkan tau !! 

==============================
ok sekarang nk cite pasal 'pokok yg xder daun' ni
pokok itu adalh saya



why?
sebab saya seperti pokok itu
saya akan kering dan terus xder daun jika xder kawan2 or org yg dtg dekat kat saya
pendek kata dlm medan ni saya perlukan kawan, teman supya daun2 kt pokok saya tumbuh 
 itu jea . hihiihiii 

gmbar dri bawah .. cantik ~~~


hah, rimbun x pokok nie ... cantik kan 



kalo anda mcm mana?
apakah yg menggambarkan diri anda?


gambar hiasan semate



pun gmbar hiasan


p/s:: arinie byk gmbar hihiihii

No comments:

Post a Comment